Există multe locuri fermecătoare în România, dar unul absolut deosebit este Șirnea, un sat aflat în zona culoarului Rucăr-Bran, la poalele Munților Piatra Craiului, având altitudinea de 1360m.

Un aspect interesant îl reprezintă faptul că Șirnea a fost declarat primul sat turistic din România (în 1968). Cu toate acestea, rămâne un loc liniștit și explorat în mod neagresiv, tocmai pe placul nostru.

În Șirnea am mers pentru prima dată în 2015, împreună cu fetița noastră care avea atunci doar 5 luni! Am povestit aici  ce am făcut și unde am stat.

Locul are o energie specială, care te învăluie pe nesimțite, te detașează și te relaxează profund.

Nu e puțin lucru să te trezești timp de câteva zile la rând și să adormi cu peisaje de vis în ochi și în suflet: creste de munte ușor pierdute în ceață, dealuri împădurite, ulii plutind în aer, miliarde de stele, vulpi mirate și căprioare grăbite.

Vedere din curtea gazdei noastre din Șirnea

Ce poți face la Șirnea și în împrejurimi

• În primul rând vă relaxați, să vă bucurați de peisaje și de aerul curat. De fapt, nu trebuie să faceți ceva anume la Șirnea, ci, pur și simplu, să lăsați locul să vă energizeze.

• Fotografii! La cât de sublime sunt peisajele de aici, nu aveți cum să ratați realizarea unei fotografii de suflet. Ies bine fotografiile făcute la ceas de seară, în lumina superbă a apusului.

Din nou o vedere din curtea gazdei noastre de la Șirnea, în lumina apusului 🙂

Mergeți în plimbări pe diverse trasee din zonă. Am găsit un panou care prezintă aceste trasee (în fotografia de mai jos). Găsiți aici harta cu toate traseele.

Panou cu harta zonei ”Poarta Carpaților” și traseele propuse.

Culegeți plante de ceai de pe dealuri. Nu uitați să le și uscați!

Puteți petrece o dimineață sau o după-masă pe malul apei curgătoare din Cheile Dâmbovicioarei, aflate la câțiva kilometri de Șirnea (apr. 7 km). Este extrem de relaxant! Dacă tot ajungeți în zonă, aruncați o privire și la peștera Dâmbovicioara.

Cheile Dâmbovicioarei

Tată și fiică – Cheile Dâmbovicioarei. Kinder Trips! 🙂

Vizitați satele din jur (Fundata, Fundățica, Peștera, Măgura), Cheile Dâmbovicioarei, Cheile Moieciului, Cheile Grădiștei sau, dacă vă ține, Parcul Național Piatra Craiului.

Organizați o plimbare prin Prăpastiile Zărneștilor – trebuie să ajungeți în orașul Zărnești, aflat la apr. 35 km de Șirnea. Tot în zonă se află și Rezervația de urși de la Zărnești.

Explorați orașul Râșnov, unde vă puteți plimba pe străduțele liniștite și curate din centru, aflate la poale de pădure, și unde puteți vizita Dino Park împreună cu copiii sau, dacă mai aveți energie, cetatea medievală – un ansamblu fortificat situat pe un vârf de deal.

Despre Dino Park am scris un articol separat, îl găsiți aici. Recomandare de loc de mâncat în Râșnov: restaurant Promenada – foarte kids friendly, doarece se află într-un parc, lângă un loc de joacă strategic amplasat. Distanța Șirnea-Râșnov – apr. 30km.

Piața Centrală din Râșnov

Vizitați comuna săsească Cristian, vecină cu Râșnovul – are câteva obiective turistice interesante, în special o pădure de stejari seculari, cu copaci având peste 400 de ani. Detalii aici .

Dacă aveți mai mult timp la dispoziție puteți explora pe îndelete toată Țara Bârsei, în day trips, având baza în Șirnea sau în orice alt sat din zonă care vă face cu ochiul. Pe siteul menționat mai sus găsiți primele detalii despre localitățile care compun Țara Bârsei.

Imagine din comuna Cristian

• Mergeți să mâncați la pensiunea Cetatea Carului, aflată la apr. 10 km distanță de Șirnea și apr. 2,5 km de Fundata, pe DN 73 din directia Brasov. Atenție la accesul către locație: din DN 73 se deschide un drum privat abrupt și micuț, nu îl ratați!

Mâncarea de aici nu ne-a dat neapărat pe spate, dar pot spune că este una cât de cât decentă, la prețuri corecte. Ne-au plăcut mult clătitele brașovene.

În schimb, ceea ce te dă pe spate este priveliștea de pe terasa restaurantului, către munții Bucegi. Pentru această priveliște merită să veniți cel puțin o dată la Cetatea Carului și să savurați câte ceva pe terasă. Articol detaliat despre Cetatea Carului am scris aici.

Priveliște de pe terasa pensiunii Cetatea Carului

• Menționez în listă și Bran sau Brașov, unde puteți ajunge lejer din Șirnea, acestea fiind destinații ultra cunoscute. Cu toate acestea, un day trip în Brașov, din Șirnea, rămâne întotdeauna o idee bună!

Ce lucruri noi a învățat fetița noastră

Pentru că la noi călătoriile au întotdeauna și o dimensiune educațională, m-am gândit să vă spun, pe scurt, cu ce ne-am îndeletnicit din acest punct de vedere:

• Am cules împreună plante medicinale; i-am explicat cum arată sunătoarea și coada șoricelului.

• Am observat vacile și vițeii lor; i-am explicat cum anume se hrănesc și de unde provine laptele.

• Am vizitat Dino Park din Râșnov și am discutat despre dinozauri, meteoriți, vulcani, lavă. Noria a rămas fascinată de vulcanul (din plastic chinezesc, ha, ha) și câteva zile la rând ne-a spus încontinuu: ”vucanu scotea fot și fum”.

• Am discutat despre ceață, stele, ploaie de stele și Calea Lactee. I le-am și arătat! Cu Calea Lactee a fost cât de cât ușor, a făcut legătura cu o carte de povești, numită ”Arată-mi stelele, Lotte”, în care o doamnă numită Casiopeea pictează pe cer cu vopsea dintr-un ceaun ”calea laptelui”.

• Am discutat despre munți și animale de munte; am văzut chiar 2 pui de vulpe și o căprioară!

• I-am arătat mușuroaie de cârtițe și mușuroaie de furnici; am povestit câte ceva despre aceste vietăți.

În curtea gazdei

Pe înserate în Șirnea

La cules de sunătoare în Șirnea. Kinder Trips!

Un pepene la ceas de seară, în Șirnea. Kinder Trips!

Eu, de ziua mea, la Șirnea

O ciorbă minunată făcută de gazda noastră din Șirnea, cu legume din grădina proprie, crescute doar cu soare și ploaie de munte, fără nici un îngrășământ!

Și un ultim peisaj de la Șirnea

Unde am stat

Multe persoane ne-au întrebat unde am stat și dacă putem oferi contactul.

Răspunsul este următorul: nu am stat la pensiune, ci în casa cuivadin sat, care închiriază doar unui număr mic de persoane și dorește să păstreze circuitul închis.

Am întrebat-o dacă dorește să o promovăm și să o recomandăm și ne-a spus că nu dorește, momentan, acest lucru.

Am povestit aici despre cum am întâlnit persoana respectivă. Ulterior ne-am creat o relație care a evoluat de la an la an, iar acum mergem la această doamnă ca la cineva din familie.

Sunt câteva pensiuni în Șirnea, la care se adaugă persoane din sat care mai închiriază camere, plus un glamping care a apărut în ultimii ani.

CITIȚI AICI MAI MULTE DETALII DESPRE ÎMPREJURIMI ȘI CAZĂRILE DIN ZONĂ!

Pe Kinder Trips scriem despre:

• Family travel
  • Educație prin călătorii
  • Natură și explorare în aer liber

Urmărește-ne pagina de Facebook și contul de Instagram.

Dacă vrei să rămâi în legătură cu noi și să primești articole direct în inbox, ne poți lăsa emailul mai jos: