În acest articol găsești idei și sugestii pentru o excursie de o zi pe lângă București, împreună cu familia. Într-un weekend plăcut de octombrie, am descoperit o pădure frumoasă la mică distanță de oraș.

Se numește pădurea Pustnicu și se află undeva la est de București, în continuarea pădurii Cernica, mai cunoscută printre bucureșteni.

Mai jos găsiți un link și cu alte locuri explorate de noi:

➡️ 5 PĂDURI DIN JURUL BUCUREȘTIULUI UNDE SĂ MERGEȚI CU COPIII

Excursie de o zi pe lângă București – pădurea Pustnicu.

Excursie de o zi pe lângă București – explorează ce a mai rămas din Codrii Vlăsiei!

Toate pădurile și spațiile verzi mai mari din preajma Bucureștiului reprezintă rămășițe din vechii Codrii ai Vlăsiei.

Codrii Vlăsiei erau cândva păduri enorme care ocupau o regiune întinsă din sudul României, inclusiv pe teritoriul unde se află azi Bucureștiul. Așadar, pe locul unde a evoluat orașul poluat și aglomerat din prezent, s-a aflat cândva o pădure vastă.

De aceea, prin împrejurimile Bucureștiului sunt (încă) locuri frumoase de explorat. Nu atât de multe, precum poți observa în fotografia de mai jos.

Excursie de o zi pe lângă București – părțile de un verde mai accentuat reprezintă tot ceea ce a mai rămas din Codrii Vlăsiei.

Noi ne-am propus să le descoperim pe toate și să povestim pe blog despre ele.

Iată ce locuri am explorat până acum:

➡️ SNAGOV ȘI MĂNĂSTIREA CĂLDĂRUȘANI

➡️ PĂDUREA CHITILA

➡️ DOMENIUL ȘTIRBEY

Explorăm împrejurimile Bucureștiului și îți povestim pe blog!

Sunt multe posibilități de petrecere a timpului pe lângă București. Rămâi în contact cu noi și ai să le afli pe toate!

Unde se află pădurea Pustnicu

Pădurea Pusticu se află la mică distantă față de București, mai precis la câțiva km de cartierul bucureștean Pantelimon, pe drumul vechi către mare, în comuna Brănești.

Este frumos amplasată, pe malul Lacului Pasărea. Dacă mergi mai departe de comuna Brănești vei ajunge în localitatea Pasărea, apoi în localitatea Cozieni.

Iată harta cu traseul nostru.

Ce poți face în zona Brănești – Pasărea

1. În primul rând, explorează pădurea și plimbă-te prin ea!

Noi am plecat la drum cu acest obiectiv principal în minte.

Ce traseu am ales:

• Am parcat la restaurantul Casa Pustnicu. Coordonate GPS: 44.4717° N, 26.3100° E
  • Am coborât pe scările care duceau la lac, către un mic ponton (dezafectat), pe care nu am avut curiozitatea să îl explorăm.
  • Când am ajuns jos, am făcut stânga și ne-am plimbat vreo 2 km pe potecă, pe malul lacului.

Excursie de o zi pe lângă București – drumul spre restaurantul Pustnicu.

Aici coborâm din parcarea Restaurantului Casa Pustnicu spre lac.

Drumul prin pădure, până la restaurant, este asfaltat și frecventat de persoane care ies la grătar. Poteca de pe malul lacului este liniștită și aproape pustie. Am întâlnit doar vreo 2 pescari, în rest pădurea a fost a noastră.

Pădurea este destul de curată și nu sunt câini fără stăpân.

Probabil există și alte puncte de acces în pădure, inclusiv din comuna alăturată Pasărea. Noi l-am testat pe cel de mai sus.

Excursie de o zi pe lângă București – iată-ne ajunși pe una dintre potecile pădurii Pustnicu.

Excursie de o zi pe lângă București – vedere către Lacul Pasărea, din pădurea Pustnicu.

Excursie de o zi pe lângă București – explorăm tot 🙂

2. Plimbă-te cu bicicleta prin pădure!

Poți folosi fie drumul asfaltat, care duce la Restaurant Casa Pustnicu sau te poți afunda pe poteci.

Dacă ești ciclist de cursă lungă, întreaga zonă îți oferă kilometri întregi de plimbare: se poate ajunge cu bicicleta din Cernica în Branești, apoi în pădurea Pustnicu, apoi mai departe în comuna Pasărea.

Excursie de o zi pe lângă București – la pas sau pe bicicletă, descoperă natura în pădurea Pustnicu și în împrejurimile ei.

Pe partea cealaltă a lacului, unde se află mănăstirea Pasărea

3. Vizitează Mănăstirea Pasărea!

Pentru a ajunge aici, ieși din pădure, te întorci la șoseaua națională, lași Brănești în urmă și mai mergi câțiva km, spre comuna Pasărea. Există indicatoare vizibile care îți arată drumul spre mănăstire.

Merită văzută, chiar și fără motive religioase: curtea este mare, curată, plină de flori, copaci și verdeață. Ca să ajungi la mănăstire, trebuie traversat un pod pitoresc peste lac. Copiii vor fi încântați de acest pod, cu siguranță!

Excursie de o zi pe lângă București – mănăstirea Pasărea văzută de pe malul unde ne-am plimbat.

O dată ajunși pe malul cu mănăstirea, în drum spre ea ne mai oprim să lenevim puțin la soare.

Am traversat podul spre Mănăstirea Pasărea.

Excursie de o zi pe lângă București – vedere din curtea Mănăstirii Pasărea.

Unde mănânci în Brănești

Noi am încercat Restaurantul Casa Pustnicu din Brănești, menționat mai sus. Găsești aici siteul lor. Mâncarea ni s-a părut în general ok.

Anumite feluri erau destul de scumpe (ex: crap cu mămăligă, 40 Ron). Am comandat ciorbă de pește, o friptură cu cartofi la cuptor, salată de murături, fasole bătută și un profiterol. Toate în regulă.

Restaurantul este frumos așezat, într-o margine de pădure. Printre copaci se vedea apa și, totodată, se filtra într-un mod plăcut lumina soarelui.

Excursie de o zi pe lângă București – restaurantul Casa Pustnicu.

Fragmente din meniu, ca să vă faceți o idee.

Din meniul de la restaurant Casa Pustnicu.

Excursie de o zi pe lângă București – cum ajungi la Pădurea Pustnicu și Mănăstirea Pasărea

• Cu mașina, pe DN3, pe traseul cartierul Pantelimon – comuna Pantelimon – comuna Brănești – comuna Pasărea.
  • Cu Maxi Taxi, de la Piața Obor sau de la Cora Pantelimon, până în Brănești, dar apoi sunt câțiva km de mers pe jos până ajungi la lac, pădure și restaurant (aproximez 3-4 km).
  • Cu trenul de la Gara Obor până la gara din Brănești, iar apoi pe jos sau cu bicicleta, pe care o puteți urca în tren.

Te-am inspirat să pleci și tu într-o explorare pe lângă București?

Excursie de o zi pe lângă București – o explorare în pădure prinde bine, la orice vârstă. Pădurea Pustnicu, octombrie 2018.

Sperăm că ți-a plăcut acest articol. Ne poți sprijini printr-o distribuire!

Pe Kinder Trips scriem despre:

• Călătorii cu copii
  • Educație alternativă
  • Natură și explorare în aer liber
  • Comunități și stiluri de viață

Urmărește-ne pagina de Facebook și contul de Instagram!

Dacă vrei să rămâi în legătură cu noi și să primești articole direct în inbox, ne poți lăsa emailul mai jos:

Nu uita să te înscrii în grupul nostru privat de Facebook!

Se numește Copii, Călătorii, Natură, Educație Alternativă și publicăm în mod frecvent resurse despre natură și educație în aer liber. Îl găsești aici.