Dacă te întrebi ce ar fi de vizitat în județul Dâmbovița, ar trebui să știi că nordul acestuia se află în apropierea Carpaților Meridionali, ceea ce înseamnă că sunt multe locuri frumoase de văzut.

Noi am tot fost în excursii de o zi pentru a explora zona, iar apoi am început să ne uităm și  de cazări.

În căutarea unor alternative la Valea Prahovei, am ajuns la Ferma Club 5 într-o zi de ianuarie cu iz de primăvară. Nici urmă de zăpadă pe dealurile subcarpatice care împrejmuiau pensiunea.

Locul ne-a lăsat o primă impresie plăcută: curtea era spațioasă, încă verde, deși ne aflam aproape de miez de iarnă, iar clădirea arăta bine, cu un design interesant și cu o terasă atractivă de lemn.

Vedere din curtea pensiunii Ferma Club 5, la început de ianuarie. De vizitat în județul Dâmbovița.

Pensiunea Ferma Club 5 este amplasată în nordul județul Dâmbovița, în comuna Moroeni, pe DN 71, un drum mai puțin cunoscut care merge până la Sinaia. De la Ferma Club până la Sinaia se fac circa 15-20 de minute.

Am primit o cameră spațioasă și curată, cu balcon și cu vedere spre dealurile din jur. Noria a avut loc din belșug să își întindă jocurile magnetice și cărțile de povești. Baia era de asemenea spațioasă, cu un duș care îți permitea să speli copilul cu ușurință.

Un alt element pe care l-am apreciat a fost chiuveta cu blat lung și solid, pe care am putut să o așez lejer pe Noria și să îi usuc pe îndelete părul, în următoarele zile.

Poate că acesta nu pare un detaliu important, dar orice părinte care a uscat vreodată părul unui copil știe cât de plină de provocări este această activitate și cât de greu îl convingi pe cel mic să stea pe loc. Cu atât mai mult într-o baie, unde uscătorul este fixat în perete și nu te poți întinde prea mult cu el.

Așadar, am apreciat acest element, având în vedere că Noria s-a bălăcit de câteva ori pe zi în piscină iar părul ei este foarte lung și greu de uscat.

Vedere de pe balconul nostru, la Ferma Club 5. De vizitat în județul Dâmbovița.

După ce ne-am instalat și am despachetat, am coborât la piscină unde a început marea bălăceală cu durata de câteva ore, că doar avem un copil născut în zodia Pești. În saună nu era nimeni, așadar am putut să mă delectez în voie acolo.

După sesiunea de piscină, îmbăiat și uscat copilul, am coborât la cină, unde am primit următoarele: o pizza margherita ca aperitiv pentru întreaga familie; o porție de friptură de curcan cu piure (de cartofi) pentru copil; o porție de păstrăv la grătar pentru mine; o ceafă de porc cu cartofi, pentru Silviu; o salată verde la comun; înghețată de casă ca desert.

Noria nu a rezonat cu mâncarea primită și am mai cerut pentru ea o supă cu găluște, care ne-a fost servită imediat, deși nu făcea parte din meniul serii. Cu supa nu am mai dat greș. După cină ne-am relaxat în living-ul de la parter, unde am mai schimbat o vorbă cu alți părinți.

Noria în livingul de la Ferma Club5.

La Ferma Club 5 ai de ales între aproximativ 2 feluri de mâncare pentru prânz și cină; fetele care servesc te întreabă din timp ce dorești. Băuturile nu sunt incluse în demi-pensiune sau în pensiunea completă, ci se plătesc separat. Prețurile pentru băuturi sunt relativ mari. Apa este din partea casei.

Micul dejun nu este sub formă de bufet, ci static, și conține feluri precum: ouă (preparate după cum vrea fiecare), brânzeturi, gustări din carne, zacuscă, salată de vinete, pâine de casă, roșii și castraveți, cereale pentru copii și o carafă cu lapte. La micul dejun este inclusă o singură băutură/per persoană, restul se pun pe nota de plată.

Pe lângă cele descrise mai sus, se pot aduce sau prepara, la cerere, și alte feluri, în limita resurselor existente la bucătărie. De exemplu noi am cerut într-o seară un orez cu legume, care nu apărea în lista celor 2 feluri din care puteam alege pentru cină, cerere care s-a rezolvat.

A doua zi, pentru că nu mă simțeam prea bine din cauza unei răceli, eu am luat micul dejun în cameră, adus de una dintre fetele de la bucătărie. Am fost recunoscătoare pentru acest lucru și mai ales pentru faptul că am putut mânca în liniște, fără să mă ridic de o mie de ori la masă și să alerg după copil.

Deși răceala nu îmi dădea pace, m-am înfofolit bine și după micul dejun am plecat la o explorare în familie, în căutarea…zăpezii. A mai venit cu noi încă o familie.

Nu am vrut să mergem în aglomerația de pe Valea Prahovei, ci am urcat puțin pe drumul Transbucegi, care se deschide la un moment dat pe stânga, din DN 71, cu puțin înainte să ajungi la Sinaia.

Drumul acesta este închis în mod oficial iarna, lucru care se anunță și printr-un panou. Cu toate acestea, cam toată lumea urcă o bucată mică din el, până la Cabana Cuibul Dorului, iar unii se avântă chiar și mai departe, până în vârful muntelui.

Noi aveam un plan clar, deoarece cu două săptămâni în urmă mai fusesem în zonă și ochisem o pârtie mică cu zăpadă, chiar lângă cabană. Ne tot rugam să mai existe pârtia, ca să se poată da copiii cu săniuțele, și am avut noroc. Nu era strop de zăpadă în pădure, cu excepția acelei mici pârtii, unde ne-am dat nenumărate ture de săniuțe, inclusiv toți 3 deodată.

Pe mini-pârtia de la Cabana Cuibul Dorului.

Am intrat și în pădure, care arăta cam așa.

Kinder Trips prin pădure 🙂

Mini-exploratori.

Odată reveniți la Ferma Club 5, a urmat somnul de prânz al Noriei, după care o sesiune nouă de piscină, iar apoi cina. La cină am primit următoarele: aperitiv cu roșii uscate, rucola, măsline și brânzeturi; păstrăv pe grătar cu legume; cașcaval pane cu orez; o salată; negresă la desert.

Iarăși, Noria nu a gustat nimic din toate acestea, cu excepția bobițelor de rodie din salată; a cerut cereale cu lapte și n-am avut încotro decât să i le comandăm.

Seara am petrecut-o din nou în living, împreună cu majoritatea familiilor cazate. Din ceea ce am observat, în pensiune erau cazate exclusiv familii cu copii de diverse vârste, inclusiv bebeluși. Eu am mai stat și în cameră ca să lucrez, iar când am coborât am găsit o atmosferă de tabără, în care părinții socializau iar copiii se jucau împreună.

Unii copii își construiseră un soi de drum din pernele de la canapele, peste care săreau, iau alții se jucau de-a pirații și ”infractorii”.

Cei prezenți păreau să se bucure de atmosferă, totuși a doua zi a reieșit că au existat reclamații (de gălăgie), deși aveam impresia că toți cei cazați se aflau jos. De aceea, a doua zi administratorii pensiunii nu au mai permis copiilor să se joace cu pernele și au sugerat că ar fi mai bine ca aceștia să își mute joaca afară, în aer liber, în loc de living.

Ce am apreciat la Pensiunea Ferma Club 5:

• camera spațioasă, bine izolată fonic și balconul cu vedere spre dealurile subcarpatice;
  • faptul că este un spațiu sigur pentru copii. Peste tot este amplasată mochetă groasă iar scările sunt securizate;
  • faptul că toată lumea cobora la masă în papuci :);
  • curtea spațioasă și bine îngrijită, în care existau câteva piese de mobilier pentru joacă. Am înțeles că în sezonul cald obiectele de joacă din curte sunt mult mai numeroase. Vara, probabil că această curte reprezintă un mare atu al pensiunii. Nu îmi dau seama cum este traficul în altă perioadă a anului (pensiunea este amplasată pe drumul principal DN71). În perioada în care am mers noi (ianuarie, imediat după Sărbători), traficul era foarte redus și deloc deranjant;
  • deși nu foarte variată sau selectă, mâncarea a fost gustoasă, cu multe produse locale;
  • terasa de lemn din fața pensiunii, care se continuă ingenios cu piscina, combinație care vara, atunci când se deschid geamurile, arată tare bine, probabil;
  • piscina și sauna.

Terasa pensiunii Ferma Club 5.

Vedere din față a pensiunii Ferma Club 5.

Aspecte care pot fi îmbunătățite:

• o varietate mai mare a mâncării, în special a felurilor destinate copiilor. Spre exemplu, pot exista mai multe fructe și legume proaspete, iaurturi, deserturi mai ușoare și cu mai puțin zahăr, sucuri naturale etc;
  • mai puțin clor folosit în piscină. De asemenea, o mai mare atenție la temperatura apei. Într-una dintre cele două zile apa a fost caldă, iar în altă zi destul de rece, aspect remarcat de mai mulți copilași;
  • jocuri mai numeroase pentru copii, jos în living (ex: cuburi, jocuri educative, jocuri de societate etc), deoarece în sezonul rece se petrece mult timp înăuntru, iar copiii au nevoie de variație;
  • acest punct nu e chiar o sugestie de îmbunătățire, ci doar o idee care ar putea fi valorificată pe viitor. Pentru cei care nu vor să se aventureze pe cont propriu în explorarea împrejurimilor, ar putea fi organizate mici pachete de excursii, cu mașini puse la dispoziție de organizatori.

Terenul de sport din curtea pensiunii Ferma Club 5.

Locuri de vizitat în județul Dâmbovița, în zonă:

La acest capitol o sa spun din capul locului: trebuie să vă activați spiritul de exploratori și să ieșiti din curtea pensiunii cu încredere, fără să vă văitați că nu e nimic de văzut în zonă.

Într-adevăr, iarna posibilitățile sunt mai reduse, în special dacă nu ai o mașină care face față și la drumuri forestiere. Dar din punctul meu de vedere, aveți multe de descoperit și vizitat în nordul județului Dâmbovița. Cum ar fi:

• În primul rând, dacă ați optat pentru demipensiune și sunteți în căutarea unor locuri pentru luat masa de prânz, iată sugestiile mele: la 10 minute de condus de Ferma Club 5, undeva pe dreapta, pe drumul spre Sinaia, se află pensiunea Valea Șipotului, care servește masa și celor ce nu sunt cazați acolo.
  • În sens opus, pe drumul care merge spre Târgoviște, la circa 20 de minute de condus, se află pensiunea Hanul din Meri, în comuna Buciumeni, unde am mâncat foarte bine de fiecare dată. Atenție cu acest Han din Meri, că e bine ascuns și destul de departe de drumul principal – deci aveți grijă să nu ratați indicatorul de la șosea, din comuna Buciumeni.
  • În comuna Runcu puteți mânca la Hanul Leaota. În Runcu se poate ajunge din comuna Pietroșița, care se învecinează cu comuna Moroeni și care se află pe DN 71, cum mergeți de la Moroeni înspre Târgoviște. Estimez circa 30 de minute de condus, de la Ferma Club 5. Și dacă tot ați ajuns în zona Runcu, puteți urca mai departe, până în satul Brebu, unde este amplasată pensiunea Potcoava Mountain Hideaway. Aici nu puteți servi masa, dar puteți vizita pensiunea și admira zona superbă în care este amplasată.

Vedere din satul Brebu.

Apropo, nordul județului Dâmbovița este un loc pe care îl cunoaștem destul de bine și despre care am scris mai multe aici.

• Din satul Glod, aflat la doi pași de pensiune, puteți urca pe drumul  714 A, un drum forestier pe care toată lumea din zonă îl cunoaște sub numele de Orzea, în caz că vreți să întrebați pe cineva.

Acest drum merge spre Sanatoriul Moroeni și vă duce, în ordine, până la Cheile Zănoagei și Cabana Zănoaga,  Lacul Bolboci și Cabana Bolboci, platoul Padina și Cabana Padina, Peștera Ialomiței, Mănăstirea Peștera și Hotel Peștera – obiectivele naturale sunt de neratat.

Este relativ ușor de ajuns la toate aceste obiective, dacă țineți cu atenție drumul. În zonă sunt și locuri unde puteți mânca (Hotel Peștera, cabana Boboci, cabana Padina și alte cabane).

Se poate urca având orice fel de mașină. De regulă se urcă și iarna, dar în anumite momente este posibil să fie condiții nefavorabile. Despre Bolboci trebuie să știți că este barajul situat la cea mai mare înălțime din România.

• De pe 714 A (sau Orzea) vă puteți abate pentru a vizita Cheile Coteanu, Cheile Tătarului, Lacul Scropoasa, cascada 7 izvoare și Cheile Orzei, dar aici intrăm deja în chestiuni de detaliu, cu anumite fragmente de drum care se străbat la pas. Pentru a înțelege mai bine cum sunt amplasate în Parcul Național Bucegi toate aceste obiective, și cele de mai sus, ar fi bine să studiați o hartă google;

• La circa 15 minute de condus față de pensiune, mergând pe DN71 spre Sinaia, vă intersectați cu DJ 713A (așa numitul Transbucegi sau drumul Dichiu-numele informal pe care îl folosesc oamenii din zonă), pe stânga, într-o curbă.

Urcând pe acest drum, în cateva minute ajungeți la Cabana Cuibul Dorului, apoi 10 km mai departe se află golul alpin Șaua Dichiului și Cabana Șaua Dichiului, după care drumul continuă spre Cabana Piatra Arsă.

Acolo puteți parca mașina și urca pe jos până la Sfinx și Babele (traseu lejer, de maxim 1 oră). Noi am făcut acest traseu cu bebe purtat în sistem, la vârsta de 4 luni. Am scris aici despre ieșirea cu pricina.

De regulă, cei care vizitează zona folosesc DJ 713 A (Dichiu) vara și 714 A (Orzea) iarna, pentru a ajunge la toate obiectivele de mai sus.

Mai multe detalii exacte și indicații despre toate drumurile descrise mai sus puteți găsi aici.

• Cătunul Muscel, un sat izolat unde există circa 25 de locuințe, aflat într-un peisaj de vis. Aici are loc un festival de muzică live – Clover Fest, dar și alte inițiative interesante, despre care am aflat de curând.

La cătunul Muscel se poate ajunge și pe jos, în drumeție, pornind chiar de pe dealul aflat în spatele pensiunii. Fie că mergeți pe jos, fie că mergeți cu mașina, cel mai bine ar fi să cereți detalii personalului de la pensiune.

Din ceea ce am înțeles, drumul este îngust și din loc în loc cu pante mari. Mai multe detalii despre Muscel puteți citi aici.

Așadar, la capitolul locuri de explorat în preajma pensiunii Ferma Club 5 chiar nu aveți de ce să vă plângeți. Trebuie să existe doar voința de a descoperi și de a vă preumbla! Și încă nu am mai luat în calcul Valea Prahovei, care este la doi pași, oricând accesibilă.

Ferma Club 5 reprezintă o bază foarte bună pentru day trips excelente prin împrejurimi, iar mai sus am descris o parte din locurile de vizitat în județul Dâmbovița. Nordul acestui județ este o zonă foarte frumoasă și nu prea cunoscută.

De Crăciun, pe 25.12.2015, eram sus în vârf de munte, pe Transbucegi (Dichiu) 🙂

Tot pe drumul Transbucegi (Dichiu), primăvara, în aprilie.

Vedere de pe Transbucegi (Dichiu), când am mers cu Noria la vârsta de 4 luni.

Tips and tricks pentru o ședere plăcută la Ferma Club 5:

• Dacă vreți să evitați aglomerația de pe Valea Prahovei, o idee alternativă de traseu pe care să veniți este București-Târgoviște-Moroeni (valabilă pentru cei ce sosesc din partea aceasta de țară;
  • Nu toate camerele au balcon, unele sunt la mansardă. Dacă acest lucru este important pentru voi, atunci ar fi bine să vă asigurați că rezervați o cameră cu balcon;
  • Aduceți la voi gustări ușoare și ronțăieli pentru copii (ex: batoane de cereale, avocado, nuci și semințe, lapte vegetal etc), mai ales că nu sunt foarte multe surse de aprovizionare în zonă;
  • Atenție! Din câte am înțeles, politica locului nu încurajează joaca nestructurată a copiilor. Așadar, dacă aveți un copil căruia îi place să exploreze intens, să alerge de colo colo, căruia îi vin idei precum alcătuirea unui drum cu pernele de la canapele sau joaca cu pistoale, de-a ”infractorii”, printre etajele pensiunii, atunci este bine să știți că e posibil să primiți observații (de la proprietari) sau eventuale plângeri de la alți părinți. Spun acest lucru cu onestitate, ca să îl aveți în vedere și să știți din timp ce e de făcut. Probabil vara o parte bună din energia copiilor se poate consuma în curte, însă iarna, mai ales dacă nu vă aventurați în vizitarea zonei, veți petrece o bună parte din timp în interior, în spațiile comune. Acest aspect nu se aplică în zona piscinei, unde lucrurile sunt mai libere;
  • Ca sursă de aprovizionare (pentru mici cumpărături), noi am mers în repetate rânduri în satul Glod, aflat la câteva sute de metri de pensiune, cum ieși pe poartă în dreapta. Am mers pe jos și nu la adăpostul mașinii. Este o așezare de romi iar sfatul meu este să lăsați prejudecățile și fricile de orice fel la o parte, pentru că vorbim de o comunitate bine sudată, cu oameni muncitori, care trăiesc din vânzarea ciupercilor, a fructelor de pădure și a pietrelor pentru construcții. Știu că este greu să ne abținem să punem etichete, dar haideți să încercăm să nu o facem! În plus, veți avea cu siguranță nevoie de un loc de unde să vă cumpărați una alta, iar satul Glod este cel mai apropiat de pensiune. Alt magazin poate fi găsit mergând circa 1 km, spre stânga, cum ieși pe poarta pensiunii.

Sperăm că v-am oferit câteva idei utile prin care să știți ce e de vizitat în județul Dâmbovița. Vacanță frumoasă vă dorim!

Pe Kinder Trips scriem despre călătorii cu copii, educație și explorare urbană Te invităm să ne urmărești pagina de Facebook și contul de Instagram. Dacă vrei să primești pe email articole și resurse de la noi, ne poți lăsa emailul mai jos: