Într-o frumoasă zi de ianuarie am dat o tură prin județul Vâlcea, care continuă să ne uimească de fiecare dată, pentru că mereu e ceva nou de descoperit aici.

Ne-am cazat la Forest Retreat Spa, un hotel care se află undeva în sudul județului, la granița cu Dolj, în comuna Măciuca.

Proprietatea este amplasată pe vârful unui deal și primul lucru pe care l-am observat când am coborât din mașină au fost colinele oltenești din jur, peisaj care îți oferea pe loc senzația de libertate.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: cu peisaje frumoase și ample 🙂

Cum a fost drumul

Pentru a ajunge din București la Forest Retreat & Spa, ne-am lăsat ghidați de GPS. La dus am avut următorul traseu: București-Pitești-Tepșenari-Șirineasa-Ciorăști-Ciocăltei-Stănești-Măciuca.

Drumurile prin tot soiul de sate și comune au fost pe alocuri proaste, dar per ansamblu, circulabile. Pentru întors am ales alt traseu, respectiv Drăgășani-Slatina-Pitești-București.

Am mers pe drumuri mai bune, ce e drept, dar a durat mult mai mult. Dacă ar fi să mergem iarăși, aș alege tot primul traseu.

Cum sunt camerele și spațiile exterioare

Designul clădirii este unul modern și destul de inovator. Unitatea are un număr de 14 camere duble matrimoniale, 1 apartament și 1 cameră single. Camerele sunt spațioase și dotate cu tot ce trebuie. Există ieșire pe terasă la fiecare cameră, dar nu și un sistem de departajare între spații.

Pe terasă, în dreptul fiecărei camere există o masă cu scaune. Priveliștea camerelor din față este mai frumoasă decât cea a camerelor din spate, fiind orientată către dealuri și văi. Camerele din spate au vedere către spa și către o parte a grădinii pensiunii. Accesul la internet Wi-Fi este gratuit atât în camere, cât și în centrul SPA.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: balconul comun.

Spațiile exterioare ne-au plăcut mult, în sensul că ai pe unde să te plimbi sau să te relaxezi. Sunt potrivite și pentru plimbări cu căruțul, în cazul în care aveți un copil micuț de plimbat sau de adormit. Iată cum sunt dispuse aceste spații exterioare:

• Zona de la intrarea din pensiune, unde se află câteva mese și scaune; tot acolo este și parcarea.
  • Zona unde sunt câteva cuști cu iepuri și păsări, așezate pe un mic deal. Fiind temperaturi foarte ridicate pentru ianuarie, pământul era aproape uscat și am putut sta jos pe acest mic deal, sub un copăcel, privind în zare la munții înzăpeziți ai Coziei. Niște băncuțe amplasate pe muchia acestui mic, cu vedere spre munți, ar fi ideale!
  • Zona din spatele pensiunii, unde se află un foișor, niște bănci, un mic iaz cu pești și câteva alei care duc spre spa.
  • Terenuri spațioase de sport (fotbal și tenis de câmp); au și instalație nocturnă.
  • Drumuri asfaltate pe care poți coborî în comună.
  • O zonă unde sunt amplasate sculpturi realizate în cadrul unei tabere anuale care are loc în comună

Cum a fost la Forest Retreat Spa: prin curte, către spa.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: vedere spre întreaga pensiune.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: drumul care coboară în comună.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: curtea din spate.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: cuștile cu iepuri.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: vedere spre terenurile de sport.

Cum a fost la Forest Retreat Spa – zona de spa

Spa-ul se află în altă clădire a unității și este format din următoarele secțiuni:

• O piscină interioară spațioasă (apr. 80mp), cu apă încălzită la 29 grade Celsius și o mică zonă de hidromasaj.
• O piscină exterioară cu terasă, disponibilă doar în timpul verii.
• 2 saune umede și o saună uscată.
• 3 dușuri senzoriale.
• O cameră senzorială, tapetată cu mușchi.
• 2 cabinete pentru masaj și alte tratamente.
• Zone de relaxare cu șezlonguri dispuse în jurul piscinei.
• O salină.
• Zona de vestiare.
• Un bar.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: pitica la salină 🙂

Cum a fost la Forest Retreat Spa: zona de saune și dușuri.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: vedere spre piscina exterioară, cu terasă.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: pitica în camera senzorială :).

Cum a fost la Forest Retreat Spa: la piscină.

Noi am mers în timpul săptămânii, așa că am prins mai mereu zona de spa lejeră și degajată, cu excepția serilor, când după ora 7 veneau copilași din comună la lecții de înot.

Probabil că se aglomerează cel mai tare în weekend-uri, așadar, dacă aveți posibilitatea încercați să mergeți în intervalul duminică-joi, când sunt și prețurile la camere mai scăzute.

Per ansamblu, noi ne-am simțit foarte bine la spa, și am încercat să petrecem aici zilnic minim 3 ore.

Bonus: în caz că ați uitat ”aripioarele” copiilor acasă, să știți că ele sunt asigurate la Forest Retreat Spa.

Prețuri la terapii și masaje găsiți aici.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: uneori am avut piscina doar pentru noi 🙂

Cum a fost mâncarea

În prima zi când am ajuns, am avut ceva ghinion la mâncare – am comandat niște feluri simple la restaurantul pensiunii, aflat la parter, și am primit niște cartofi prăjiți cam cruzi și ciorbă de văcuță fără văcuță, care ne-a fost înlocuită, ulterior.

Deh, se zvonea că era bucătarul îndrăgostit, cine știe :). Sunt convinsă că a fost o întâmplare, din ce am mai vorbit cu alți oameni a rezultat că erau mulțumiți de mâncare.

Noi ne-am reorientat spre celălalt restaurant al unității, numit ”Taverna Stejarul”, aflat jos în comună, pe drumul principal, la 5 minute de mers pe jos de Forest Spa. Tot ce am consumat aici a fost bun și în porții generoase.

În majoritatea dăților, obosiți fiind după orele de călătorii în zonă și șederile la spa, ne-am comandat mâncarea la pachet și am luat-o în cameră. Ne-a fost mult mai confortabil așa, cu Noria.

Micul dejun de la Forest Spa a fost destul de variat: omlete pregătite în diverse feluri (am nimerit într-o zi una foarte bună, cu multe legume), ochiuri, cereale cu lapte, brânzeturi, mezeluri, legume (roșii, măsline, castraveți), cornuri și dulceață.

Ce poți vizita în zonă

În comuna Măciuca nu prea ai ce să faci. Noi, într-o zi, am urcat pe dealul de vizavi unde se afla o școală, în curtea căreia am alergat pe teren și ne-am dat pe niște mici pârtii de gheață. Profesoarele care ne-au văzut nu au avut nimic împotrivă.

Cam așa ceva 🙂

Peste tot găsim un loc de cățărat 🙂

Dacă vreți să vizitați chestii interesante, va trebui să vă urcați la volan și să explorați zona.

Noi am plecat într-o excursie mai mare de o zi, în care am vizitat următoarele:

• Horezu
  • Cheile Bistriței și o mică peșteră din Parcul Național Builă Vânturariță, aflat la circa 70 km de Forest Spa
  • Culele de la Măldărăști, aflate cam la 40 km distanță.

Ne-a plăcut mult această excursie de o zi și vrem să revenim în majoritatea locurilor vizitate, mai ales să aprofundăm Parcul Național Builă Vânturariță. Am scris detaliat aici despre one day tripul nostru.

Sus pe munte, la mănăstirea Arnota.

În curtea unei cule de la Măldărăști.

Una dintre culele de la Măldărăști.

Alte obiective de vizitat

• Culele din satele Popești și Zăvoieni, aflate la mică distanță de Forest Spa, circa 3 km de aici. Culele sunt foste locuințe boierești, care conțin elemente de fortificație. Merită văzute, pentru cultura generală!
  • Mănăstirea Bistrița (aflată aproape de intrarea în Cheile Bistriței din Parcul Național Builă Vânturariță), la circa 70 km distanță.
  • Mănăstirea Arnota, aflată la 6km de mănăstirea Bistrița.
  • Orașul Craiova, aflat la 50 de km de Forest Spa, unde vă puteți plimba prin centrul vechi recent renovat.
  • Orașul Râmnicu Vâlncea, aflat la 50 km distanță.
  • Cheile Oltețului, mănăstirea și peștera de la Polovragi, aflate la circa 75 km distanță.
  • Pestera Muierilor, situată la circa 70 km de Forest Spa, în Baia de Fier – cel mai vizitat obiectiv speologic din România.
  • Orașul Drăgășani, aflat la circa 25 km distanță, unde puteți vizita Muzeul Viei Și Vinului, dar și podgoria Drăgășani sau diversele crame din zonă (Crama Știrbey, Crama Bauer, Crama Avincis și Vila Dobrușa.
  • Cascada Lotrișor, aflată în Parcul Național Cozia, la circa 50 de km distanță față de Forest Spa

Forest Retreat Spa – ce ne-a plăcut cel mai mult

• Spa-ul spațios și bine pus la punct.
  • Locația (pe vârful unei coline), spațiile exterioare, peisajele din jur și senzația de libertate oferită de acestea.
  • Atitudinea prietenoasă a personalului.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: drumul de acces cu mașina, de jos din comună.

Cum a fost la Forest Retreat Spa: peisajele care se văd din curte – ne uităm la munții Coziei 🙂

Forest Retreat Spa – aspecte de îmbunătățit

• Un drum de acces direct care să te conducă din hotel direct în spa – ar ușura mult treaba părinților, cel puțin iarna, când trebuie să îi îmbraci și să îi dezbraci pe copii în repetate rânduri.
  • Niște băncuțe în curte, cu vedere la Cozia!

Aspecte de luat în calcul

• Spa-ul se află într-un corp separat de clădire față de hotel; așadar, când este frig afară, pregătiți-vă să îmbrăcați, să dezbrăcați și să îmbrăcați din nou copiii.
  • Uneori, în timpul săptămânii, se mai fac lucrări de întreținere a hotelului. Dacă vă place liniștea deplină, ar fi bine să vă asigurați telefonic înainte de a rezerva că nu au loc lucrări în perioada aleasă de voi.

Sperăm că v-a fost de folos să citiți acest articol. Am mai scris despre alte cazări din România aici și aici.

Pe Kinder Trips scriem despre:

• Călătorii cu copii
  • Educație alternativă
  • Natură și explorare în aer liber
  • Comunități și stiluri de viață

Dacă vrei să rămâi în legătură cu noi și să primești articole direct în inbox, ne poți lăsa emailul mai jos:

Vrei să ne susții blogul?

➡️ Poți distribui articolole noastre!

➡️ Poți achiziționa produse din Shop-ul nostru!

➡️ Urmăriți-ne pe Facebook, pentru a fi la curent atunci când publicăm noi articole. Avem și cont de Instagram.

➡️ Urmăriți proiectul nostru de călătorie Romania Slow Travel, prin intermediul căruia încercăm să ne descoperim țara pe îndelete.

Nu uita să te înscrii în grupul nostru privat de Facebook!

Se numește Copii, Călătorii, Natură, Educație Alternativă și publicăm în mod frecvent resurse despre natură și educație în aer liber. Îl găsești aici.