Materialul de mai jos nu este despre călătorii cu copii, ci despre cum am evadat eu din familie într-o după-amiază, pentru o explorare inedită a orașului Kuala Lumpur – capitala Malaeziei. Pe blogurile de călătorie veți putea găsi multe articole care îți spun ce e de văzut în Kuala Lumpur, dar mă îndoiesc că vreunul îți va povești despre locul special pe care l-am vizitat eu.

Fiecare oraș ascunde propriile surprize urbane, chiar acolo unde nu te aștepți. Prima dată când am mers în Kuala Lumpur (în 2013) mi s-a părut un oraș haotic, o adevărată junglă de beton cum nu mai văzusem vreodată. Deh, primul contact cu o metropolă asiatică. Apoi, după ce am vizitat și alte orașe din zona, Kuala Lumpur a urcat rapid pe poziția numărul unu în topul meu personal de orașe asiatice suportabile.

La a două vizită, am explorat mai pe îndelete parcurile, grădinile și spațiile verzi din Kuala Lumpur. Am călătorit împreună cu partenerul și fetița noastră de 2 ani, ceea ce înseamnă că a trebuit să frecventam adeseori astfel de spații, în căutare de umbră, liniște și locuri de joacă.

Cea mai interesantă explorare urbană a fost de departe incursiunea într-un soi de „junglă de cartier”, pe care am făcut-o împreună cu Vlad, gazda noastră din Kuala Lumpur. Pentru o persoană pasionată de spații urbane, cum sunt eu, o junglă în spatele blocurilor este cu siguranță un loc de văzut în Kuala Lumpur. Deși, la prima vedere, nu ai crede că în Kuala Lumpur mai există jungle urbane chiar atât de mari.

Explorare urbană – ceva special de văzut în Kuala Lumpur

Odată plecați din cartierul rezidențial Pantai Hill Park, unde locuia prietenul nostru Vlad, am lăsat blocurile  în urmă și am luat-o pe o potecuța destul de greu de observat. Așa am ajuns într-o margine a junglei din spatele clădirilor, pe care o zărisem prima dată, în perspectivă, de pe terasa unui hotel. Îmi trezise imediat interesul. De sus, văzusem un enorm spațiu verde care trona în mijlocul unor cartiere condensate de blocuri și mi-am dorit să merg acolo.

De văzut în Juala Lumpur – jungla urbană privită de pe terasa unui hotel.

Nu e chiar ceva obișnuit pentru cartierele din Kuala Lumpur să aibă un asemenea spațiu verde în zonă, de o mărime considerabilă. Știu că am fost norocoasă pentru că am putut locui timp de câteva zile într-un „cartier cu junglă”. Oare în câte orașe din lume o să mai am această șansă?

Locul se numește Bukit Gasing și este o pădure tropicală care se întinde pe mai bine de 100 de hectare. De regulă, nu apare în lista locurilor de văzut în Kuala Lumpur. Fiind înconjurată de cartiere rezidențiale, Bukit Gasing este un fel de parc informal folosit de locuitorii din zonă, mai ales în weekenduri. Cu siguranță este un loc care merită vizitat de orice iubitor al naturii.

La un sfert de oră de blocuri , am ajuns așadar într-o junglă cu vegetație deasă și maimuțe, în care pierdeai instantaneu sentimentul că te afli în oraș. Noi am făcut un traseu scurt prin junglă, pentru că voiam să continuăm explorarea și să observ diverse tipuri de locuire urbană din cartierele orașului. Dar jungla e destul de mare și ai posibilitatea să te preumbli ore în șir prin ea.

Maimuțele nu se văd, dar era plin de ele :). Explorare urbană în Kuala Lumpur.

Mary Poppins aterizează în jungla urbană din Kuala Lumpur!

Am ieșit în altă margine a junglei, într-un cartier rezidențial de case, unde am observat și clădiri părăsite. Diverse blocuri turn se ițeau din depărtare. Fiind trântite prin tot orașul, fac parte din skyline și nu ai cum să le ratezi, oriunde ai fi. Unele case aveau grădini spectaculoase, inundate de vegetație.

Aici nu e jungla, ci grădina unei case de pe traseu.

Detaliu din zona urbană observată.

Apoi am ieșit într-o șosea pe care am traversat-o freestyle, în lipsa trecerilor de pieton, după care am ajuns într-un parc de cartier. Uraaa, Kuala Lumpur are și parcuri de cartier, în afară celor centrale și cunoscute!

Am băut o bere luată de la supermarket, pe o băncuța din parc și am evocat întâmplări din prima noastră tinerețe, până când s-a întunecat. 8 Ron berea la doză, cea mai ieftină, că doar suntem în țară musulmană.

Mă simțeam puțin cam ciudat pentru că beam bere într-un parc unde se plimbau inclusiv femei cu față și corpul total acoperite. Oricum în Malaezia lumea pare tolerantă și nu se uită urât la tine doar pentru atâta lucru.

Fiecare își vede de treaba lui, la fel ca în complexul de locuințe unde locuiește Vlad și unde unele femei fac baie în piscină îmbrăcate, iar altele în costum de baie.

Parcul de cartier, din Kuala Lumpur, unde am băut o bere.

O stradă oarecare din Kuala Lumpur. Cu toate acestea, orașul nu este atât de verde peste tot.

Am intrat apoi într-un mall (Amcorp Mall) și am mers într-o librărie cu cărți pentru copii (inclusiv o secțiune întreagă dedicată toddlerilor), foarte mișto și ieftină (BookXcess). Am făcut o captură de 5 cărțulii cu coperți subțiri, deși aș fi plecat acasă cu jumătate din magazin. Toate cele 5 cărți au fost în valoare de aproximativ 60 de Ron.

La întoarcere am luat un Grab, aplicație locală de taxi. Și cam asta a fost scurta explorare – sunt mama de toddler, nu-mi permit să lipsesc prea multe ore de la bază :).

Bukit Gasing este un loc în care am fi putut să mergem și cu fetița, cărată în spinare, în marsupiu. Dar nu mă plâng de momentul de explorare pe cont propriu, mi-a prins tare bine!

Că simpli turiști în Kuala Lumpur, probabil nu am fi ajuns vreodată într-o „junglă de cartier”, drept pentru care îi sunt tare recunoscătoare lui Vlad că m-a dus acolo. Iubesc să vizitez locuri unde am prieteni sau orice fel de conexiune locală, aspecte care îți pot influență într-un mod covârșitor experiențele și percepțiile!

O simplă librărie pentru copii, în Kuala Lumpur.

Captura mea de cărți.

Tips and tricks pentru vizitarea pădurii Bukit Gasing – un loc de văzut în Kuala Lumpur!

• Oriunde ați fi, cel mai ușor este să luați un taxi. Alternativ, se poate lua trenul LRT până la stația ”Universiti” (linia Kelana Jaya) și de acolo taxiul până la intrarea de la Jalan Tanjong. Mai sunt și alte variante, dar acestea rămân cele mai simple. Dacă șoferii de taxi nu știu exact unde să vă lase, puteți intră în vorba cu locuitorii din zona, cu siguranță vor ști să va direcționeze unde trebuie. Puteți cerceta și pe hartă, odată ajunși în zona.

Locație exactă: Bukit Gasing Forest Park, 46000 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

•  Îmbrăcați-va în haine lungi și nu uitați repelentul de insecte! Jungla poate fi nemiloasă!
  • Nu veți găsi alimente sau băuturi la fața locului, deci trebuie să veniți pregătiți.

Sper că ți-a plăcut sugestia mea de loc de văzut în Kuala Lumpur!

Harta junglei urbane Bukit Gasing, în Kuala Lumpur.

Kuala Lumpur, seara.

Pe Kinder Trips scriem despre călătorii cu copii, metode inovatoare de educație, spații de joacă, antropologie și explorare urbană Te invităm să ne urmărești pagina de Facebook și contul de Instagram. Dacă vrei să primești pe email articole și resurse de la noi, ne poți lăsa emailul mai jos: