Am rugat câteva mame să-mi spună 2-3 vorbe despre propriile experiențe la festivaluri, împreună cu copiii lor. Iată ce mi-au povestit:

”Prima oară am fost la Electric Castle când avea Matei 8 luni, am fost cu rulota cu niște prieteni. Ne-am super distrat și lui Matei i-a plăcut mult de tot la muzică. De atunci am zis că nu vom lipsi de la nici un festival cu care rezonăm.

Până acum am fost împreună la 8 festivaluri, cel mai mult lui Matei îi place la soundsystem la One Love Gathering, e pasionat de cabluri, boxe și viniluri (Matei are în prezent aproape 3 ani). A fost ok în mare, am făcut cu schimbul serile la muzică, iar ziua stăteam toți 3 pe la scene.

Recunosc că aș fi stat mai mult nopțile dar nu mă plâng :). La festivaluri mai puțin mainstream precum One Love sau Waha, te poți bucura mult de natură și în felul ăsta petreci quality time cu familia, lucru care nouă ne place foarte mult.

Pentru Matei e ca o poveste totul, învață foarte multe și își face prieteni. Cu siguranță o să mai mergem, job-ul meu oricum se învârte în lumea asta și se pare că Matei mă moștenește în ce privește muzica :). Sfatul meu pentru alți părinți este sa fie relaxați și pregătiți”.

(Alina Toma, 33 de ani, Dj)

Iată și pagina de Dj a Alinei:

Fotografie din arhiva personală a Alinei Toma

*****

”Sonia a fost cea mai câștigată din toată experiența Waha (o sa mă refer la Waha pentru că e singurul festival la care am fost). Faptul că s-a ținut în mijlocul naturii a contribuit cel mai mult la decizia de a merge și s-a dovedit că am decis bine, Sonia a fost într-o continuă explorare și încântare cât am stat acolo.

O surpriză plăcută a fost Kids Area, acolo am stat zilnic câteva ore bune, ocazie bună de socializat cu alți părinți și copii. De altfel, pentru mine au fost cam singurele episoade de socializare de la festival.

Pentru noi, părinții, experiența a fost cam aceeași pe timp de zi, complet diferită pe timp de noapte. Sonia adoarme doar cu mine, așa că eu nu prea am simțit că am fost la festival, asta deși bubuia muzica non stop. Pentru mine a fost ca o ieșire cu cortul în natură, bonus mulți oameni.

Cel mai mult și mai mult și mai mult mi-a plăcut că i-a plăcut Soniei. Nu m-am distrat, cel puțin nu în sensul clasic de distracție la festival, nu m-am relaxat, poate că a fost și socul de prim festival post-copil, asta după ce ani de zile am rupt ringurile de dans. Însă am fost foarte fericită văzând-o pe ea trăind atâtea lucruri noi și interesante.

O să mai mergem și în viitor, cu siguranță. Voi fi mai bine pregatită, cu așteptări zero, cu mai multă mâncare la noi și neapărat cu o mai bună poziționare a cortului, undeva unde să nu vibreze cortul de la muzică.”

(Elena Ionescu, 34 de ani, analist bancar)

Fotografii din arhiva personală a Elenei Ionescu

*****

”Prima și prima dată când am mers la festival era la mine în burtică la Waha și la Glia și cred că a dansat și ea cu mine. Iar prima oară am fost la Waha, anul trecut când avea 5 luni. A fost o super experiență.

A dormit toată noaptea în cort iar ziua am explorat. Am noroc cu mami care vine și ea cu noi când poate și cât stă ea cu Araliya am și eu timp de una alta. Cu tot cu Araliya am fost la 3 festivaluri și câteva party-uri pe plajă în Koh Phangan (Thailanda) și Bali! La ultimul party în Bali ea i-a urnit la dans pe adulți! Acum Araliya are 1 an și jumătate.

Ne-a plăcut la Waha anul acesta foarte mult, chiar dacă mi s-a schimbat complet programul de festival; de unde petreceam toată noaptea și uneori și zi si noapte, acum sunt mai prezentă pe timp de zi, iar noaptea chiar dacă ies la party tot la Araliya ma gândesc.

În rest…descoperim și noi un alt fel de a petrece…ca părinte. La festival Aralyia a fost în elementul ei. Îi place să cunoască mulți copii și oameni noi, iar în pădure (in natura in general) ea se simte cel mai bine.

Anul ăsta Araliya a ajuns la mai multe scene decât noi :)). Ne-a plăcut să dormim în cort împreună și ne-a mai plăcut jocul cu bulele de săpun. Și Araliya dansând. Un sfat pentru părinții care se gândesc să meargă și ei la festivaluri cu copiii: ”Go & have fun”!

(Tania, 30 de ani, manager Bazaar Nomad)

Pagina de Facebook Bazaar Nomad: https://www.facebook.com/bazaarnomad/?fref=ts

*****
”A fost genial la Waha pentru Layla – tot ce-i place mai tare, natură fără límite. Și pt mine a fost foarte lively. Mi-am făcut o tonă de griji, dar ajunse acolo ne-am simțit în largul nostru.

Ce ne-a plăcut cel mai mult a fost de departe Kids Zone, după jam sessions, milioanele de stele, luna, cortul, copacii….long story short, conectarea cu ceea ce suntem. Un mare bonus a fost numărul de copii veniți! Surprinzător de mulți. Cu siguranță vom mai merge.

Mi s-a părut genial Waha, iar Kids zone a fost o super idee. Poate ceva toalete mai curate ar prinde bine. Și organizarea cu mâncarea. Mai multă mâncare, vă roooog :)).

Sfaturi pentru părinți care doresc să meargă la festivaluri: să nu uite pălărioare, haine groase și subțiri…cam ca la mare. Și să vă duceți fără stres. Copiii au mai proaspăt în cap de unde au venit. Se vor simți minunat!”

(Alexandra Slăveanu, 35 de ani, medic veterinar)

Fotografii din arhiva personală a Alexandrei Slăveanu

Pe Kinder Trips scriem despre călătorii cu copii, educație, explorare urbană, comunități și stiluri alternative de viață.

Te invităm să ne urmărești pagina de Facebook și contul de Instagram.

Dacă vrei să primești pe email articole și resurse de la noi, ne poți lăsa emailul mai jos: